Refakatçi Kuralları
10 Mayıs 2018

  • Hastanemizde refakatçilerin kalması için uygun koşullarımız sağlanmıştır.

  • Hastaya refakatçi gerekip gerekmediği hastanın doktoru tarafından belirlenir.

  • Refakatçi bir kişi ile sınırlıdır.
  • Refakatçi için ilgili klinik tarafından bir refakatçi kartı verilir. Refakatçi kartını mutlaka yanında bulundurmaları gerekir. Refakatçi kartı başkası tarafından kullanılamaz.

  • Hastanızın yanından ayrılacağınız durumda ve refakatçi değişimlerinde hemşireye haber veriniz.

  • Hastanızı yattığı süre içerisinde personel kimlik kartı olmayan kişilere teslim etmeyiniz.

  • Vizite ve pansuman saatlerinde hasta odalarını boşaltınız.

  • Hastanızın güvenliği açısından hastanızın kolundaki bilekliği hastaneden ayrılıncaya kadar çıkarmasına izin vermeyiniz.

  • Refakatçilerin hastalarının bakımına sadece doktorun ve hemşirenin izin verdiği ölçüde yardım etmesi beklenir.

  • Refakatçiler, hastanın güvenliği açısından doktor ve hemşirelerin bilgisi dışında herhangi bir uygulamada bulunmamalıdır.

  • Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını hastane dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir.

  • Size ve hastanıza huzurlu bir ortam sağlayabilmemiz için, hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmamanız, gürültü yapmamanız gereklidir. Ayrıca odanızda bulunan televizyonun başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması gerekmektedir. 

  • Bulunduğunuz yeri ve eşyaları temiz tutunuz ve zarar vermeyiniz.

  • Hastane içerisinde tütün ve alkol ürünleri kullanmayınız.

  • Refakatçilerin hastanemizin tüm kurallarına uyması beklenir.

  • Bu ana kurallar dışında her kliniğin kendine özgü refakatçi politikası oluşturabileceği unutulmamalıdır.

  • Özellikli hasta grubunun bulunduğu bölümlerde (Yoğun Bakım Üniteleri) refakatçi uygulaması yapılmamaktadır.

 

Hastanemizden sağlık hizmeti alırken yaşamış olduğunuz sıkıntı ya da sistem il ilgili aksaklıklar, öneri/şikayetlerinizi, övgü/teşekkürlerinizi ilgili formları doldurarak memnuniyet/şikayet kutularına atabilirsiniz ya da Hata İletişim Birimine direkt yazılı veya sözlü olarak iletebilirsiniz.

HASTANE KURALLARINA UYDUĞUNUZ VE İŞBİRLİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR   EDER, SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİZ.